Dag 08 & Dag 09

Dag 08 - Ett minne jag har:

 

Jag har valt minnet jag har från i våras. Den 21 maj 2010, en fredag. Jag, Rebecca och mamma åkte till Mariestad. Mamma skjutsa oss och skulle sedan till en kompis. Jag och Rebecca mötte Soffi. Soffi skulle iväg till stan och jag och Rebecca skulle in på Elverket. Faktiskt. För 3 band skulle spela där den dagen. Först var det Browsing Collection. Nästa band var Nevermind Yesterday (med gamla basisten Micael). Medans Nevermind Yesterday spelade så stoid Noll Disciplin en bit bak publiken, vilket gjorde att man blev liite distraherad.. Först hade NMY lite probem med sin backdrop, så de fick heta Ingenting. Tillslut var det iaf dags för Noll Disciplin. Albin (gitarrist i ND) startade med sämsta skämtet ever. Jesper (sångaren i ND): "Vi ska spela en låt som heter Ingentng." Albin: "Ingenting? Den kan ju inte heta ingenting?!" Och medans ND spelade så lekte NMY galna fans, så de stod brevid mig och Rebecca. Micael och Rebecca pratade om vem som var sötast i bandet, och Basse (gitarrist i NMY) visade mig ND's låtlista och pekade på vilken låt det var. Micael gav mig sitt plektrum, och efter spelningen frågade om han menade att jag fick det. Och ja, självklart hade jag fått plekrummet. Sen pratade vi med killarna i ND och NMY. Tillslut var det dags att gå ut och möta Soffi. Det ösregnade. Efter bara några få minuter började ND lasta in sina saker i lastbilen, typ 10 meter ifrån oss. Vi bara stiod där och såg dumma ut, men sen kom iaf Marcus (basist i ND) fram till oss och pratade med oss ett tag. Senare köpte vi deras singel av trummisen i bandet, fick de signerade på köpet. Förövrigt höll spelaningen på mellan 19:30 -21.30 ungefär.

 

Dag 09 - Det här hade jag på mig idag: Tvärr har jag glömt det. Men nåt i stol med mjukis, linne och tröja, samt underkläder ofc..


Kommentarer

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0