Min Film-Jul 2010

Började med att vakna vid.. äh, jag minns inte. Tror det var runt 1-2 på eftermiddagen. Klädde på mig och åt frukost. Satt vid datorn och så till senare mot kvällen. Cissi sa att vi skulle drick julmust och så inne i "rummet" vilket menas med vardagsrummet här i huset. Så vi satte oss därinne, gav varandra julklappar (de fick ischoklad och en "King Size" Marabou mjölkchoklad och jag fick 150 kr) och Cissi nörjade med maten. Jag tecknade lite och pappa överförde film vi skulle se. Tillslut var maten klar och vi satte oss i soffan och såg på Gudarna måste vara tokiga 2. Jag fick pannkakor! Sen när vi ätit klart och filmen var sluta började vi se Stephen King-filmer. Först Cujo och sen Lida (Misery). Tillslut var klockan ca 11 på kvällen och jag satte mig vid datorn en stund..

 

Handling: En 100 kilos rabiesmittad Sankt Bernadshund blir smittad av att en fladdermus rivit den på nosen. Cujo, som hunden heter, blir allt galnare och börjar ge sig på människor. Det är en varm sommardag och en kvinna med sin lilla son åker till platsen där hunden är. Det är en kamp både mor värmen och hunden.

 

Handling: Författaren Paul Sheldon kör i diket, men hans största fan, Annie Wilkes, räddar honom och tar med honom hem till sig. Annie tar väl hans om Paul, som knappt kan röra sig efter olyckan. Hon läser Pauls nya (och sista) bok om Lida Chastain där Lida dör, och blir som galen. Hon tvingar Paul att bränna sitt nya manus till boken Snabba Bilar, som han jobbat väl och länge med och säger åt honom att skriva en ny uppföljare där huvudperonen återuppstår. Paul börjar skriva på den nya boken om Lida och blir allt bättre. Annie vägrar låta honom gå, och det visar sig att hon är mentalt sjuk.

 

Har fått/kommer få:

Chokladask av pappa, 23/12

Söt plansch (stavning?) och liten dagbok av Jasmine & Alexandra, fick klapparna 21/12 öppnade 23/12 & 24/12

150 kronor av Cissi, 24/12

1 i 2 eller 2 i 1 julklappar av Awesomekid, Mårten, Jenny och Andreas, någon dag snart..

Julklappar/Julklapp av mamma, typ imorgon eller övermorgon

Ev fler som kommer..


Mina gissningar i Julklappen/Julklapparna av Awesomekid, Mårten, Jenny och Andreas:

- Jay Smith's skiva

- Pengar

- Plattång

- Raggsockar


Kommentarer

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0