Om jag var en Sveeen..

HAHAHHAHA, en gammal text om basisten i Estrapade som Tilda skrev. Han heter Marcus, men vissa kallar honom Sven, eftersom han heter Svensson i efternamn. Dock står det Noll Disciplin och inte Estrapade, eftersom Tilda skrev texten när han spelade i Noll Disciplin, som de hette innan de bytte namn till Estrapade. Sjung texten med melodin från If I Were A Boy - Beyoncé vet jag.

 

"Om jag var en Sven endast för en dag,
då skulle jag gå runt och spela bas för Sven han vet hur basen ska tas.
Sjunga fint som Sven gör, till låten "I Kissed A Girl".
Då skulle jag va' bra på fotboll, jag skulle dribbla bollen so-om en gud.
Göra mål hela ti'n!

Om jag var en Sven, skulle jag kanske förstå hur det känns att spela skatepunk,
hur det känns att spela i ett coolt band
som hette Noll Disciplin, vara coolast i detta land. 
Och turnera genom Sverige och få locka sin publik med sin underbara musik.

Om jag var en Sven, skulle jag va' ett skateproffs.
Skatea runt på stadens gator och komma på något som rimmar på proffs.
När jag var 3 åår, jag hade en dröm, jag ville bra-a sopbiil, köra runt och hämta skräp.
hämta skräp!

Om jag var en Sven, skulle jag kanske förstå hur det känns att spela skatepunk,
hur det känns att spela i ett coolt band
som hette Noll Disciplin, vara coolast i detta land. 
Och turnera genom Sverige och få locka sin publik med sin underbara musik.

Sven han spelar i bandet Noll Disciplin och de turnerar runt Sverige med ett stort flin.
Sven han är basist och bakgrundsångareeeee..

Sven han är underbar.
Det kanske han fått från sin far?
Sven han har så vackra ögon
men ögon kan man ej rimma på..
Sven har vackra tår,
de kanske brås på hans hår
och sven han är en snickare, han bygger hus åt folket
och lagar allt som blivit förstört!


Men Sven är bara en Sven..
som faktiskt förstår,
hur det känns att spela skatepunk och han spelar också i ett coolt band.
Bandets namn är Noll Disciplin, dom är coolast i detta land.
Dom turnerar genom Sverige och dom lockar sin publik med sin underbara musik..

Och jag är Svens största fan.. <3"

Text: Matildaknape - http://onlyxception.blogg.se/


Kommentarer
Vem? melinda

sv: okej, skickar iväg en länk med inlägget sen när jag dragit en vinnare :)

2011-02-01 @ 15:44:40
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0