ÄRLIG Intervju med Matilda Knape

- Ska det bli kul att bli intervjuad nu när du endast kommer vara ärlig?
Matilda: Ja, jag ser verkligen fram emot det!

 

- Så bra! Då börjar vi: Vad är ditt fullständiga namn?

Matilda: Matilda Freja Rebecca Knape. (Stavningen på Rebecka/Rebecca är jag inte säker på eftersom att det står olika på mitt pass och den där saken man får när man föds.)

 

- Vilket är bästa ämnet i skolan?

Matilda: Oj.. svår fråga. Jag ÄLSKAR musik. Särskilt när vi sjunger/spelar instrument. Men Hemkunskap är också roligt, iallafall den praktiska delen men den teoretiska är übertråkig. Svenska gillar jag ibland, när man ska skriva egna berättelser eller deckare och sånt. Slöjd är roligt när man får ta hem sina saker.. om man är nöjd med dom. Och bild är riktigt roligt! Oftast. Så jag har nog inget favoritämne.

 

- Vilket är ditt drömjobb då?

Matilda: SHIT. Vilka svåra frågor. Mitt drömjobb är nog att få stå på scen och sjunga inför miljontals människor en gång i veckan, få skriva egen musik och spela in skivor. Artist med andra ord. Men jag tror också att författare är ett riktigt roligt jobb!

 

- Vilken är din favoritfilm?

Matilda: Finns ingen film som jag kan säga är min favoritfilm men de jag gillar mest är nog Eclipse och Titanic. Harry Potter-filmerna och Sagan om ringen-filmerna gillar jag också! Och Thrillers. BECK och Wallander!

 

- Favoritmaten?

Matilda: Hamburgare kanske. Hamburgare från MAX, ett supreememål med supreemeburgare, pommes frites och cheddarsås!

 

- Vad är din största ovana?

Matilda: Äh, kanske att jag inte har några ovanor? Nej! Det är att göra sönder mina mappar med skåpnyckeln!

 

- Vad går drömsemestern till?

Matilda: Hollywood.

 

- Alltid lukta illa eller aldrig kunna känna någon doft?

Matilda: Att aldrig kunna känna någon doft! Det vore ju hemskt att gå omkring och lukta illa hela tiden.

 

- Robert Pattinson eller Taylor Lautner?

Matilda: TAYLOR LAUTNER!

 

- Lyxresturang eller snabbmat?

Matilda: Haha, snabbmat.

 

- Alltid presentera dig som daniels lillasyster eller byta namn varje dag?

Matilda: Alltid presentera mig som daniels lillasyster.

 

- Var det du som sköt Olof Palme?

Matilda: Nej, jag är ju med i den där fb-gruppen "Alla vi som inte sköt Olof Palme".

 

- Skulle du tänka dig sjunga "I want it that way" av Backstreet Boys en hel dag?

Matilda: Ja.

 

- Sista frågan: Vet du vad formel 1-bilar är?

Matilda: Nej.


Kommentarer

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0