IRFIK

 

I Rymden Finns Inga Känslor.

Filmen handlar om Simon (18 år), som bor hos sin storebror Sam och Sams flickvän Frida. Simon har Aspergers syndrom, och kräver ett scema för varje dag för att må bra. När Sam och Frida gör slut, förstör det ordningen i Simons liv, och han beslutar sig för att hitta en ny jävla tjej åt Sam. För att hitta rätt tjej använder han fakta om Sam för att se om de passar ihop rent vetenskapligt. Frågor som Simon ställer till olika tjejer:

 

"Ketchup eller senap?", "Hund eller katt?", "Fruktgodis eller lakrits?", "Gillar du Simon?" , "Låter du när du har sex?", "Skulle du gå ut med någon som är helt rätt för dig rent vetenskapligt?" o.s.v..

 

I Rymden Finns Inga Känslor är i genren komedi/drama och är regisserad av Andreas Öhman. Huvudpersonen, Simons spelas av Bill Skarsgård, en mycket bra skådespelare som även spelar huvudrollerna i Kenny Starfighter - Kenny Begins och Himlen Är Oskyldigt Blå.

 

Jag hyrde filmen på headweb, och blev inte missnöjd. Filmen var verkligen otroligt bra! Innan hade jag sett den korta TV-versionen, men självklart var det roligare med hela Film-versionen. Den är rolig, bra och sevärd till 100%!

 

Vad min katt har att säga om filmen: å¨ä

Vad Tilda har att säga om filmen: Filmen är... bra.

Eller för er mindre utvecklade hjärnor så menar hon: JÄTTEBRA, SUPERBRA, OERHÖRT BRA, OBESKRIVLIGT BRA!!!!

 

Några scener ur filmen:

 

*Simon kommer hem kl. 3 på natten*

-Jag är hemma!
Sam: Var fan har du varit? Fattar du vad orolig jag har vart?!
Simon: Jag har träffat Jennifer.
Sam: Jaha?
Simon: Hon som ska bli din nya tjej. Som ska diska!

*SAM FÅR VREDESUTBROTT*
Simon: Är du arg Sam?
Sam: NEJ JAG ÄR INTE ARG!!!!

Sam pratar med sin mamma:
Nej, du behöver inte vara orolig, han hittar hem. Jag är lugn, JA JAG ÄR LUGN!!!!

Simon kommer hem till sin mamma och pappa.
-Hej mamma, hej pappa! *går upp för trappan*
-Hejdå mamma, hejdå pappa! *kommer ner med kameran*
Mamma: Simon?
Simon: Va? Ja.
Mamma: Vad ska du med kameran till?
Simon: *Blablablabla*
Mamma: Men vad är det för fel på Frida då?
Simon: Dom har gjort slut.
Pappa: Neeeeeeeeej..
Simon: Så nu ska jag hitta en annan jävla tjej som uppfyller våra krav och pallar leva med mig.

*Ringer på dörren*
*Simon öppnar endast iförd en handduk.* (supersexigt)
Mamma: Hej Simon, jag tog med mig lite frukost.
*Simon glor på sin mamma och frukosten och tar emot den, sen smäller han igen dörren*

Simon: Vart ska du?
Sam: Till mamma och pappa.
Simon: Varför?
Sam: Därför.
Simon: Är du arg Sam?
Sam: Ja, jag är arg.
Simon: Du svarar som om du har Asperger Sam!
Sam: Jag har inte Asperger! Jag är bara jävligt ledsen! Fattar du inte det?! Nej, det fattar du inte därför att det är DU som har Asperger din jävla idiot!
Simon: Du skriker Sam!
Sam: Rör mig inte!
*SAM GÅR UT OCH SMÄLLER IGEN DÖRREN*
Simon: Sam! Sam! Sam! Sam! Sam! Sam! Saaaaam! Sam! Saaam!


Kommentarer

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0