Årjäng och Töcksfors

Har just kommit hem. Tuggar på tuggummi efter ni antagligen vill veta. Idag har jag vart med mina kusiner från Fucking Åmål. Nejmen.. ah. Vi gick upp sex, åkte iväg ca kvart i 7, och åkte till kunernas mamma Jennys jobb. Hon jobbar som lärare på mediaprogrammet i Årjäng. Vi var där ett tag. Först satt jag, Awesomekid och Mårten inne i lärarrummet. Vi var utanför lite, men mest inne. Jenny skulle ha julfika med sina tvåor i en annan byggnad, så jag och Awesomekid följde med dit och ritade på tavlan. Det blev jättefint! När eleverna slutat och åkt hem såg vi film inne i nåt rum som liknar en biosal i skolan. Vi skulle först se Titanic, men det funkade inte så vi började se på The Matrix istället. Senare gick jag och Awesomekid runt i skolan. Hon visade mig lite salar och rum. Bl.a. radiorum, inspelningsstudio och nåt rum med soffa, fotölj och bord med manuspapper. Det var några fel i manustexten.. Hursomhelst, tillslut var det dags att åka iväg. Vi skulle till Töcksfors och handla med kusinernas mormor. Vi hittade en hel del grejjer, och julklappar. Jag köpte lite godis.. Jättelite.. Faktiskt, och det äter jag på nu! När vi var klara med köpandet åt vi på Burger King innan vi åkte hem.

Självklart tog vi bilder under dagen, mestadels flumm-bilder. Vi försökte filma när Mårten sjöng Dreaming people, men det gick ju sådär.. Bara för det spelades Dreaming People och Black Jesus i Gottebiten i Töcksfors köpcentrum.

 

Vill ni se bilder? SÅKLART vill ni se bilder!

 

Såhär ljust var det när vi åkt en stund. Deta var kanske runt kvart över 7 på morgonen..

 

Och såhär mörkt var det när vi äntligen var framme. Utanför gymasiet.

 

Korridoren. Innan alla elever kommit.

 

Frukost i lärarrummet. Awesomekid och Mårten fotograferar sig själva i en John Lennon-tavla.

 

Detta målade vi på tavlan i tvåornas klassrum. Fint, eller hur?

 

JAG i John Lennon-tavlan.

 

Igen. Brasks teckningar i bakgrunden.

 

Mårten hade otroligt kul medans jag och Awesomekid tog bilder. Han planerade att försöra världen.

 

Någon smått intressant text.

 

En lektion på ett schema.

 

Intresant anteckningstavla.

 

Lite bilder på ett bord..

 

SVERIGES BÄSTA ELEVER.

 

Mappar. Det finns två som heter Mads på skolan tydligen.

 

DISNEYFILMER!

 

I denna skolan vet man vart man ska slänga pantburkar minsann!

 

Mårten hade otroligt kul i korridoren!

 

Bio.. The Matrix och Awesomekid's fötter.

 

The Matrix. "Jag måste lägga på"

 

Stället med manus! Vad heter det egentligen?

 

Manusen!

 

Rummet intill.

 

Rekvestitarummet!

 

Ehum, vi provade liiiiiite..

 

Fiiint tangentbord!

 

En närbild.

 

Ljudinspelningsstudio!

 

Ljudinspelningsstudio!

 

Biografiska rummet..

 

Tillslut åkte vi och handlade. Ifall Awesomekid skulle få sina.. pjäxor.. i julklapp "rent hypotetiskt" så avr hon tvungen att testa dem.


Kommentarer
Vem? Anonym

Det heter snowboardboots! Inte pjäxor, det har man till skidor. :)

Rummet med manusen hette "Ateljén" åtminstone hette rummet intill och STUDION som rummet med manusen också heter tillsammans "Ateljén". Hängde du med?

2010-12-23 @ 11:19:03

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0