SAY Svenskalektion?

Vet ni vad?

 

En sak börjar verkligen störa mig.. Varför skriver man ända istället för enda? Ända är ändan på nåt. Ändan på ett snöre till exempel.

Enda däremot, är exempelvis: Den enda gröten jag dyrkar är mannagrynsgröt. (Sanning)

 

Jag sitter på ändan.

Missan är mitt enda husdjur.

 

Jag funderar på att påbörja månadens svenskalektion. Vad säger ni? Ska jag börja med det? Eller nej... Jag vet.. Jag ska börja med... mm.. Jag ska börja med antingen Dagens, Veckans eller Månadens. Jag kommer då variera med olika innehåll, ex: Svenskalektion, Outfit, Låt, eller en lista på olika saker.

 

Eller dagens gör jag nog inte...

 

Vad tycker ni? Ska jag börja med nån form av Veckans eller Månadens? Kanske Årets?

Och jag jag variera med innehållet, eller ska jag ha samma?

Jag kanske kan ha både Veckans och Månadens?

 

Måste påpeka att det nog är ett bra sätt för mig att börja uppdatera bättre...?

 


Kommentarer

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0