Godmorgon, god morgon !

Underbar dag känner jag.

Vaknade av ett fullkomligt öronbedövande ljud. Katten. Jag låg kvar i nån minut i hopp om att hon skulle inse att hon  väcker hela grannskapet och hålla tyst. Men enj. Hon fortsätter, och jag rullar smidigt ur sängen, reser mig och springer som en sprinter, drar bort gardinerna och ser att Det är en främmande katt på andra sidan fönstret. Bortsett från själva fönstret var det typ bara 2 centimeter mellan katterna. Den främmande katten såg varken arg eller rädd ut, mest nyfiken. Men bara stod precis intill fönstret och tittade in på Missan. Men tanke på hur högt Missan lät och att man hör igenom, så antog jag att den var döv, vilket är vanligt bland vita katter. Den främmande katten var vit och långhårig. Jag öppnar ytterdörren, främmande katt försvinner men Missan fortsätter sura ett tag till. Jag sätter mig mitt på golvet i mitt rum. Brevid mig har jag min skolväska, en låda som det har vart snabbnudlar i och två tomma chokladkartonger. Vda gör Missan? Jo, no går runt mig, kartongerna och väskan och stryker sig mot mig och sakerna hella tiden. Då och då stannar hon upp, tittar mot hallen och typ morrar. Tillslut slutar hon och jag tar en dusch. Nu sitter jag här.. Ibland skrämmer min katt livet ur mig.

 

 

Nu är det ca 2,5 timmar kvar till skolan börjar.

 

Något som förvånade mig är att inte pappa verkade reagerna. Antingen tänkte han som jag, attd et slutar såsmåningom, eller så sov han riktigt, riktigt djupt.


Kommentarer

Kommentera? :)

Namn:
Kom ihåg!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg?

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0